Maçanet de la Selva destina 1,7 milions d’euros a les inversions

Es tracta d’un paquet d’inversions que tenen per objectiu millorar la mobilitat, l’eficiència energètica, consolidar serveis i obrir-ne de nous

El Ple extraordinari de l’Ajuntament de Maçanet de la Selva ha aprovat un pla d’inversions per al 2025 amb un pressupost d’1.739.970,10 milions d’euros. Aquestes inversions es destinaran a 15 actuacions, principalment enfocades a potenciar l’estalvi energètic en les instal·lacions municipals, a la millora de la mobilitat entre el nucli i les urbanitzacions i a l’adequació de nous espais per oferir més serveis a la ciutadania.

“Estem molt contents de poder destinar 1,7 milions d’euros a obres i actuacions concretes perquè són projectes en què hem treballat durant l’últim any i mig. Ara, després de completar els tràmits administratius necessaris, podem fer-los realitat”, ha explicat l’alcaldessa de Maçanet de la Selva, Natàlia Figueras.

Entre les inversions destacades, es manté la proposta de millorar la connexió entre el nucli i les urbanitzacions i veïnats. En aquest sentit, es prioritza el projecte de la carretera de Mas Altaba amb la via verda, l’ampliació de voreres i l’adequació del camí d’El Molí, i l’asfaltatge de diversos trams a Montbarbat i el carrer dels Pirineus.

Una altra línia d’actuació important és la millora de la zona esportiva municipal. Es durà a terme la renovació del sostre del Pavelló Municipal per retirar la uralita, així com la millora dels tancaments i del sistema de climatització, apostant per actualitzar les instal·lacions i assolir un estalvi energètic.

També es farà la reordenació de l’entrada del Camp de Futbol i la millora de les instal·lacions de la piscina municipal, incloent-hi els vestidors. Aquest edifici s’anirà adaptant progressivament per convertir-se, en un futur, en el punt de trobada juvenil.

Les inversions, a més, també contemplen millores a la xarxa d’aigua potable, adequacions en l’accés d’edificis municipals, ombratges i climatització per fer front a les onades de calor i compra de material informàtic i de seguretat, d’entre altres.

Aquest paquet d’inversions serà finançat parcialment per l’atorgament de subvencions, per valor de 713.820,10 € i, la resta, mitjançant la concertació d’un préstec.

“Amb una bona gestió tècnica, hem aconseguit un Ajuntament sanejat i amb un nivell d’endeutament adequat, fet que ens permet invertir en la millora del poble que tots volem”, ha destacat la regidora d’Hisenda, Anna Fàbregas.

Aquest conjunt d’actuacions reafirma el compromís del govern municipal per continuar impulsant un Maçanet de la Selva més connectat, sostenible i amb millors infraestructures i serveis per a la ciutadania.

El Ple extraordinari ha tingut lloc aquest matí a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Maçanet de la Selva, obert a la ciutadania i retransmès per videoacta al canal oficial de Youtube.