El cartipàs municipal i pla de mandat 2023-2027 de Maçanet de la Selva
L’equip de govern, format per 11 dels 13 regidors de SOM MAÇANET de l’Ajuntament de Maçanet de la Selva, ha traçat les línies de treball per aquests quatre anys
El Ple extraordinari de l’Ajuntament de Maçanet de la Selva ha aprovat el nou cartipàs municipal per al mandat 2023-2027. L’alcaldessa de Maçanet de la Selva, Natàlia Figueras, ha explicat les designacions del cartipàs de l’equip de govern, format per 11 regidors de SOM MAÇANET.
El cartipàs municipal s’organitza de la següent manera:
- Natàlia Figueras Pagès – Alcaldessa - Urbanisme i Seguretat i via pública
- Anna Fàbregas Güell – Primera tinent d’alcaldia – Hisenda
- Eduard Serra García – Esports
- Lídia Campeny Tarrés - Cultura, Comerç i Turisme
- Rosa Casas Sabater - Educació i Igualtat
- Jordi Munsó Torres – Obres públiques
- Frederic Wolf Montes - Benestar Social, Habitatge, Salut, Mobilitat i Noves tecnologies
- Júlia Barceló Puig - Festes i Joventut
- Alfonso Díaz Bueno - Medi Ambient i Entorn
- Joaquim Serra Martí - Promoció econòmica
- Josep Maria Oller Lladó - Gent gran i comunitat
Pla de mandat 2023-2027
L’equip de govern ha aprofitat la sessió plenària per traçar el pla de mandat 2023-2027. “L’objectiu és seguir millorant el poble de Maçanet de la Selva”, ha afirmat l’alcaldessa, Natàlia Figueras, qui ha destacat tres grans àmbits de treball en aquests pròxims quatre anys.
El primer, a nivell social, “millorant la mobilitat entre nucli i urbanitzacions, posant en valor la gent gran i la més jove amb el Centre Integral de Serveis i el futur Espai Jove, generar habitatge...”. Per aquest motiu, l’equip de govern a creat la regidoria de Mobilitat.
A nivell econòmic, l’equip de govern aposta per la indústria “consolidant el polígon de Puigtió i el futur polígon de Fontanilles”, reforçar l’atenció del Punt d’Informació Laboral, l’activitat turística i “treballar per convertir el Coworking en un referent a la comarca”. En aquesta línia, l’equip de govern ha apostat per diferenciar la regidoria de Promoció econòmica.
I el tercer, les accions davant l’emergència climàtica. Segons ha indicat l’alcaldessa, un dels punts més importants en aquests pròxims anys és la gestió de l’aigua; “renovarem la gestió del subministrament d’aigua a tot el municipi d’acord amb el Pla Director, per tal de garantir l’aigua en els pròxims trenta anys”. També la gestió dels residus, la neteja de parcel·les i prevenció d’incendis, amb el manteniment de zones verdes i franges perimetrals.
A més, l’Ajuntament treballa per aconseguir desenvolupar els “Next Generation aconseguits i sol·licitant-ne de nous per avançar cap a la transició energètica”, ha explicat Natàlia Figueras.
La sessió plenària també s’ha aprovat Ia periodicitat de les sessions ordinàries del Ple, que passen a ser l’últim dilluns cada dos mesos; la determinació d’un càrrec eventual; i les dedicacions, retribucions i designacions de representants en diferents òrgans col·legiats. S’ha aprovat la dedicació exclusiva de l’alcaldessa, Natàlia Figueras Pagès, amb una retribució de 52.272,61€ bruts anuals. I pel que fa al càrrec eventual, de 35.000 € bruts anuals.
En les passades eleccions municipals del 28M, l’equip municipal SOM MAÇANET va treure 11 dels 13 regidors. El grup municipal MÉSXMAÇANET-AM, 1; i el PSC, 1.
El ple d’avui ha tingut lloc a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Maçanet de la Selva, obert a la ciutadania i retransmès en directe al canal de Youtube oficial de l’Ajuntament.