La Unió d'Escolarització Compartida (UEC) comença el curs escolar amb un augment del nombre de places disponibles

És un recurs que permet organitzar el currículum d’acord amb els àmbits d’aprenentatge i amb una clara orientació pràctica en l’alumnat en risc d’abandonament escolar

La Unió d'Escolarització Compartida (UEC) comença el curs escolar amb un augment del nombre de places disponibles. Específicament, s'ha incrementat l'horari de l'educador social i aquest curs compta amb 12 alumnes, 4 més que el curs anterior. Des de fa anys l’Ajuntament de Maçanet de la Selva presta aquest servei d’acord amb el corresponent conveni de col·laboració, per curs escolar, entre l’administració de la Generalitat de Catalunya, mitjançant el Departament d’Educació, i l’Ajuntament de Maçanet de la Selva amb relació a les accions formatives de primera fase de noves oportunitats de l’educació secundària obligatòria, adreçades a l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.  

"La UEC és una aposta clara als nostres joves, l'any passat va tenir una valoració molt positiva, ja que un total de 5 alumnes de 4t d'ESO van obtenir el graduat i cinc més es van promocionar passant de curs", explica la regidora d'Educació, Rosa Casas.

Les unitats d’escolarització compartida (UEC) es tracta d’una mesura pensada per a alumnes a partir de tercer curs d’educació secundària obligatòria basada en l’estratègia de diversificació curricular. Concretament, és un recurs que permet organitzar el currículum d’acord amb els àmbits d’aprenentatge i amb una clara orientació pràctica en el marc dels suports adreçats a l’alumnat en risc d’abandonament escolar prematur o amb situacions socioeconòmiques i socioculturals especialment desfavorides que poden presentar trets d’inadaptació al medi escolar i/o social.  Excepcionalment, es poden atendre alumnes matriculats a 2n d’ESO que repeteixin o hagin repetit algun curs anteriorment.

El servei d’una Unitat d’Escolarització Compartida (UEC) té els següents objectius:

  • Potenciar la integració formativa, laboral i social mitjançant l’aprenentatge d’habilitats i tècniques que augmentin les seves possibilitats d’inserció professional i personal.
  • Promoure la reconciliació de l’alumnat amb el sistema educatiu amb l’objectiu d’assolir les competències bàsiques que els possibiliten a l’obtenció del títol de Graduat/da en Educació Secundària Obligatòria (ESO).
  • Formar a persones capaces d’exercir els drets i deures ciutadans.
  • Adquirir els hàbits bàsics d’autonomia necessaris per al desenvolupament personal i social de l’alumnat derivat.
  • Incloure la família de l’alumnat en el procés acadèmic del i/o la jove, així com la col·laboració dels agents educatius del territori.